Sukces projektu ARP Games
Data dodania: 2018-06-07
Zespół 2BIGO zdobył nagrodę publiczności za grę LUMBERHILL podczas konferencji Game Access ’18 (1-2 czerwca 2018, Brno). Projekt jest w trakcie programu akceleracyjnego prowadzonego przez ARP Games – spółkę córkę Agencji Rozwoju Przemysłu, która zajmuje się wsparciem start-upów z branży gamingowej.

Zespół 2BIGO zdobył nagrodę publiczności za grę LUMBERHILL podczas konferencji Game Access ’18 (1-2 czerwca 2018, Brno). Projekt jest w trakcie programu akceleracyjnego prowadzonego przez ARP Games – spółkę córkę Agencji Rozwoju Przemysłu, która zajmuje się wsparciem start-upów z branży gamingowej.

Gra przyciągnęła tłumy

Prowadzenie owiec do zagrody, dostarczanie drewna do tartaku i walka z żywiołami – gra Lumberhill cieszyła się ogromnym zainteresowaniem uczestników konferencji Game Access ’18. Gra opiera się na współpracy maksymalnie czterech graczy. Zespół 2BIGO przygotował na konferencję wersję pre-alpha zdobywając nią uznanie grających.

Aktualnie projekt jest w trakcie programu akceleracyjnego. Tworzący go zespół prowadzony jest przez mentora Grzegorza Mazura ze studia Platige Image. Projekt intensywnie się rozwija, a zespół poszukuje wydawcy.

Testowali polskie gry

Na stoisku przygotowanym przez ARP Games podczas targów w Brnie można było testować także innych projekty w fazie pre-alpha. Znalazły się wśród nich:

- projekt Weakless (Cube.ish sp. z o.o.) – artystyczna gra o dwóch wędrowcach – niewidomym i niesłyszącym, którzy dzięki wzajemnej pomocy pokonują napotkane na drodze przeszkody.

- projekt Hexiles (Cindermoon Games sp. z o.o.) – turowa strategia połączona z kolekcjonerską grą karcianą inspirowana mitologiami innej części świata.

- projekt Dreamo (zespół Hypnotic Ants) – logiczna gra przeznaczona na zestawy wirtualnej rzeczywistości, w której gracz podczas eksploracji bezludnej wyspy rozwiązuje zagadki ukryte w lewitujących sześcianach.

- projekt Ibuki West (zespół: Pool Studio) – główny bohater gry przemierza tajemniczą krainę szukając zemsty na siedmiu samurajach, którzy pohańbili jego ojca.

- projekt White Peony (zespół Pillow Talk) – gra inspirowana sztuką i architekturą azjatycką jest wirtualnym doświadczeniem snu, a jej głównym wątkiem jest kultura picia herbaty.

- projekt The Way Back (Alarauna Studio) – gra utrzymana w konwencji horroru, w której mroczna opowieść sprzed lat znajduje odzwierciedlenie w teraźniejszości.

- projekt In and Out (zespół UnderDogz) – gra zespołowa wykorzystująca technologię wirtualnej rzeczywistości. Gracze współpracując ze sobą muszą wyjść z labiryntu naszpikowanego zagadkami i pułapkami.

Trwają rozmowy z wydawcami

Wszystkie zespoły prezentujące swoje gry są w trakcie programu akceleracyjnego realizowanego przez ARP Games. Program jest dwuetapowy. W pierwszym etapie trwającym trzy miesiące projekt otrzymuje wsparcie finansowe, merytoryczne i mentorskie. Najlepsze projekty przechodzą do drugiego etapu, podczas którego zakładana jest spółka, uruchamiana jest kolejna transza środków i rozpoczynają się rozmowy z wydawcami.

Game Access ’18 to branżowa konferencja, w której uczestniczyło ponad 1000 osób. Swoje gry prezentowało ponad 60 teamów, nie brakowało wykładów, spotkań i konkursów. Jest to też okazja, by zainteresowani wydawcy zagrali i przetestowali grę.

ARP Games to akcelerator założony przez Agencję Rozwoju Przemysłu, Powiat Cieszyński i Uniwersytet Śląski. Jego głównym zadaniem jest wspieranie zespołów startujących w branży gier wideo.