Polska gra doceniona w Chinach – to efekt pracy zespołu konkursowego ARP Games
Data dodania: 2018-11-06
Gra „Weakless” zgłoszona do programu akceleracyjnego ARP Games w 2017 r. to pierwsza gra, którą wspólnie wymyśliły Anna Kowalczyk i Agnieszka Wlazły. Studentki Uniwersytetu Śląskiego swój pomysł doskonaliły w ramach uruchomionego przez Agencję Rozwoju Przemysłu akceleratora ARP Games, który podobnie jak oddział Uniwersytetu Śląskiego ma swoją siedzibę w Cieszynie. Graficzka i kompozytorka stworzyły świat, w którym dwie postaci: niewidoma i niesłysząca wspierając się nawzajem wędrują w dół ogromnego drzewa. Przez ponad rok intensywnie pracowały nad grą dopracowując kolejne poziomy, nadając kształt światu i zamieszkującym go istotom oraz komponując muzykę i dźwięki. Kolejne etapy projektu zdobywały uznanie nie tylko w ARP Games, ale również podczas prezentacji na branżowych targach i wydarzeniach.

Gra „Weakless” zgłoszona do programu akceleracyjnego ARP Games w 2017 r. to pierwsza gra, którą wspólnie wymyśliły Anna Kowalczyk i Agnieszka Wlazły. Studentki Uniwersytetu Śląskiego swój pomysł doskonaliły w ramach uruchomionego przez Agencję Rozwoju Przemysłu akceleratora ARP Games, który podobnie jak oddział Uniwersytetu Śląskiego ma swoją siedzibę w Cieszynie. Graficzka i kompozytorka stworzyły świat, w którym dwie postaci: niewidoma i niesłysząca wspierając się nawzajem wędrują w dół ogromnego drzewa. Przez ponad rok intensywnie pracowały nad grą dopracowując kolejne poziomy, nadając kształt światu i zamieszkującym go istotom oraz komponując muzykę i dźwięki. Kolejne etapy projektu zdobywały uznanie nie tylko w ARP Games, ale również podczas prezentacji na branżowych targach i wydarzeniach.

- Kiedy zaczynałyśmy obmyślać projekt, nie sądziłyśmy, że dotrzemy z nim tak daleko. To, gdzie teraz jesteśmy to zasługa całego zespołu i to, że ktoś docenia naszą pracę jest dla nas niesamowicie motywujące – mówi Anna Kowalczyk, zdobywczyni nagrody i twórca grafiki w grze.

Prace nad grą są aktualnie bardzo zaawansowane. Jej wydanie planowane jest w przyszłym roku.  Projekt rozwija się dzięki współpracy dwóch założonych pod skrzydłami ARP Games spółek – Punk Notion i Cubeish Games.

- Jesteśmy bardzo dumni z tego jak gra zaprezentowała się w Pekinie. Jurorzy byli nią oczarowani. Polskie gry zyskują tam coraz szersze grono odbiorców. Gra Weakless doskonale wpisuje się w ten rynek – mówi Remigiusz Kopoczek, prezes ARP Games.

W trakcie festiwalu ANIWOW! zaprezentowano także trzy inne projekty rozwijające się w ramach akceleratora ARP Games: „Lumberhill”, „In & Out” oraz „White Peony”. Festiwal ANIWOW! jest organizowany od 2006 r. i cieszy się dużą renomą nie tylko w Chinach, ale i na całym świecie. Dzięki współpracy z Festiwalem Polskie Kręgi Sztuki w Chinach w ramach tegorocznego ANIWOW! dwa dni zostały przeznaczone prezentacji polskiej branży gier wideo.

Konkurs ARP Games organizowany jest z myślą o młodych talentach w dziedzinie gier wideo. Mogą w nim wziąć udział zespoły kreatywne składające się z co najmniej dwóch osób. Zgłaszane projekty mogą być na dowolnym etapie realizacji, tworzone na dowolną platformę. Na zwycięzców czekają: dofinansowanie projektów (do 100 tys. złotych), dostęp do niezbędnego sprzętu i oprogramowania, szkolenia branżowe, porady prawne, spotkania z inwestorami, pomoc w promocji projektów oraz inne działania zależne od indywidualnych potrzeb zespołów. Laureaci wyłonieni zostaną przez niezależne jury składające się z mentorów – weteranów branży gier wideo z całego świata.