ARP z nagrodą gospodarczą Polskiego Radia
Data dodania: 2017-06-26
Podczas Gali Nagród Gospodarczych Polskiego Radia, która odbyła się w piątek 23 czerwca w Studiu imienia Agnieszki Osieckiej, ARP została uhonorowana nagrodą za 3 miejsce w kategorii Skarb Narodowy.

Podczas Gali Nagród Gospodarczych Polskiego Radia, która odbyła się w piątek 23 czerwca w Studiu imienia Agnieszki Osieckiej, ARP została uhonorowana nagrodą za 3 miejsce w kategorii Skarb Narodowy.

Statuetki dla najlepszych polskich firm przyznano w sześciu kategoriach, a nagroda główna przypadła koncernowi PKN Orlen. Pomysłodawcą Gali jest obecny wiceszef radiowej Trójki, a do niedawna dyrektor Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia Wojciech Surmacz. Nagrodę dla najlepszej spółki Skarbu Państwa w kategorii "Skarb Narodowy" wręczono aż trzem firmom. Statuetki trafiły do Polskiego Funduszu Rozwoju SA, PZU SA oraz PKO BP za wkład w repolonizację banku Pekao S.A. Drugim miejscem nagrodzono Polskie Linie Lotnicze „LOT” S.A., a trzecie przyznano Agencji Rozwoju Przemysłu.

Rozdaniu Nagród Gospodarczych Polskiego Radia towarzyszyła debata o Gospodarce 4.0, w której udział wzięli wiceprezes ARP Andrzej Kensbok oraz wiceprezes PKP S.A. Mirosław Antonowicz.

Przedstawiciel ARP zauważył, że tradycyjne branże istniejące w Polsce, takie jak budowa maszyn czy hutnictwo powinny być w stanie wchłonąć i zastosować nowoczesne rozwiązania. – Przemysł 4.0 to na pewno szansa dla silnych gospodarek, ale i ogromne wyzwanie dla pozostałych. Spodziewamy się, że przyczyni się on do zwiększenia konkurencyjności gospodarek silnych poprzez obniżenie kosztów, zwiększenie wydajności produkcji, ale też postawi duże wyzwania przed gospodarkami mniej silnymi – mówił wiceprezes ARP. – Wychodząc naprzeciw tym szansom, ale i wyzwaniom związanym z Przemysłem 4.0, polski rząd jednym z filarów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju uczynił właśnie reindustrializację – dodał.

Mirosław Antonowicz, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych powiedział natomiast, że czekają nas duże zmiany jeśli chodzi o kolejnictwo. Dodał, że jest zwolennikiem budowy kolei wysokich technologii oraz wysokich prędkości. Jak wskazał przy połączeniach między miastami składy pasażerskie powinny być w stanie osiągać prędkość 300 km/godz. – Coraz częściej mówimy o kolei 4.0. To koleje szybkich prędkości, ale i inteligentna infrastruktura. Nie tylko związana z tą twardą infrastrukturą, po której taki pociąg mógłby jeździć, ale chodzi także o infrastrukturę cyfrową czy inteligentnego sterowania ruchem. Przemysł 4.0 to tak naprawdę gospodarka cyfrowa, to wirtualna przestrzeń, to Big Data, internet rzeczy, druk 4D – wyliczał uczestnik debaty Polskiego Radia.