Warszawa, 25 maja 2009 r. -
W sobotę, 23 maja br., w Stoczni
Szczecińskiej Nowa Sp. z o.o. został zdany
statek: B201-II/06 - conro - ostatni z
przewidzianych dla armatora Spliethoff
z Holandii.
Statek jest przystosowany do przewozu
wszelkiego rodzaju pojazdów (również
wojskowych) kołowych i gąsienicowych w
systemie samo za- i rozładunku. Równolegle
może przewozić 707 kontenerów w ładowni
dziobowej i na pokładzie otwartym. Długość
linii załadowczej dla ładunków wtaczanych to
2600 m, statek posiada rufową furto - rampę
umożliwiającą równoczesny załadunek na trzy
pokłady wewnętrzne oraz na górny pokład
otwarty.
Długość całkowita statku to 205 m, szerokość
konstrukcyjna 25,5 m, wysokość konstrukcyjna
9 m, zanurzenie do wodnicy letniej 8,5 m,
nośność do wodnicy letniej ok. 17.700 dwt.
Statek jest napędzany dwom a silnikami
spalinowymi o maksymalnej mocy ciągłej 12.600
kW każdy, prędkość eksploatacyjna wynosi 22,6
w.