H. Cegielski FPS wygrywa przetarg na dostawę nowoczesnych pociągów dla województwa lubelskiego

Data dodania: 2025-07-30

H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., spółka pozostająca w nadzorze Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., wygrała przetarg na dostawę czterech nowoczesnych, bezemisyjnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) dla województwa lubelskiego. Wartość zamówienia to 192,4 mln zł, a dostawy zostaną zrealizowane do października 2029 r.

Ikona cytatu

„Wygrana H. Cegielski FPS w przetargu województwa lubelskiego to kolejny dowód na to, że polskie przedsiębiorstwa, wspierane przez ARP S.A., są w stanie dostarczać światowej klasy rozwiązania transportowe. To nie tylko sukces biznesowy, ale także istotny krok w rozwoju zrównoważonej mobilności w Polsce. Jesteśmy dumni, że spółki z naszej grupy odgrywają kluczową rolę w modernizacji krajowej kolei” - mówi Bartłomiej Babuśka, p.o. Prezesa Zarządu ARP S.A.

To kolejny znaczący kontrakt, który potwierdza wiodącą rolę FPS Cegielski i ARP S.A. w rozwoju polskiego sektora kolejowego. FPS H. Cegielski ma na swoim koncie liczne realizacje, m.in. dostawy nowoczesnych pojazdów dla Województwa Lubuskiego, a także kontrakt z PKP Intercity na kompleksową modernizację i naprawę wagonów pasażerskich. Projekty te potwierdzają zdolność spółki do realizacji zaawansowanych technologicznie przedsięwzięć na rzecz wiodących przewoźników krajowych i samorządowych.

Ikona cytatu

„Nowe EZT to efekt pracy naszych inżynierów i kontynuacja doświadczeń zdobytych przy produkcji pociągów serii PLUS. Liczymy, że po sukcesach w województwach lubuskim i lubelskim, kolejne regiony - w tym Wielkopolska - również zaufa naszym rozwiązaniom”dodaje Grzegorz Kucia, Prezes Zarządu H. Cegielski FPS.

Nowe pociągi, rozwijające prędkość do 160 km/h, znacząco poprawią komfort podróży mieszkańców Lubelszczyzny i okolicznych województw. Zastąpią one starsze składy, oferując 176 miejsc siedzących (o 80% więcej niż dotychczas) oraz lepszą dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, w tym toaletę i przewijaki. Dodatkowo liczba miejsc na rowery wzrośnie z 8 do 16. Szacuje się, że jeden skład będzie mógł przewieźć ok. 27,5 tys. pasażerów miesięcznie, co rocznie da 1,32 mln osób.

Dostawa pociągów zbiegnie się z realizacją programu Kolej+, w ramach którego na modernizację lubelskiej infrastruktury kolejowej przeznaczono 4,5 mld zł. Dzięki tym inwestycjom poprawi się dostępność transportowa regionu, m.in. na trasach:

  • Lublin – Łęczna,
  • Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj (budowa nowej linii),
  • Chełm – Włodawa (rewitalizacja),
  • Łuków – Lublin (elektryfikacja).

ARP S.A. i H. Cegielski FPS konsekwentnie rozwijają swoją pozycję na rynku, łącząc tradycję z nowoczesnymi technologiami.