ARP Games ogłasza nowe inwestycje w branżę gamingową i zmianę modelu akceleracji gier
Więcej funduszy na autorskie gry wideo, a w efekcie szybszy czas ich realizacji. Tak w skrócie wygląda nowy model biznesowy uruchomiony przez akcelerator ARP Games. Ogłoszona podczas konferencji prasowej na Game Jam Square, kolejna, piąta edycja programu akceleracyjnego, będzie opierała się na nowych zasadach. W wydarzeniu uczestniczył premier Mateusz Morawiecki.
"To moje kolejne spotkanie z branżą gamingową i jestem pełen podziwu dla tego, co kreatywne zespoły programistów potrafią wymyślić. Jesteśmy obecnie w fazie wzrostowej, jeśli chodzi o branżę gier komputerowych. Staramy się jako rząd wspierać w różne możliwe sposoby tego typu zagadnienia jak imprezy gamingowe, e-sportowe, hackatony czy wydarzenia takie jak Game Jam Square. To wspaniały sposób na promocję kultury oraz wspaniałej polskiej historii. To, co było pięknego wśród zespołów, z którymi miałem rozmawiać to interdyscyplinarność. W czym my mamy przegonić zachód, jeśli nie w branży gamingowej, czy e-sportowej, która łączy w przepiękny sposób sport z relaksem, rozrywkę z kulturą, ale również Polskę z zagranicą. Jestem bardzo wdzięczy tym wszystkim młodym ludziom i pasjonatom, że budują kreatywną branżę przyszłości" - powiedział Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów.
ARP Games gwarantuje wsparcie najlepszych autorskich projektów nawet do 100% kosztów produkcji.
„Rynek gier wideo już w ubiegłym roku osiągnął wartość ponad 130 mld dolarów. Tylko w Polsce działa już ponad 300 firm zajmujących się produkcją gier, których wartość szacuje się z kolei na ponad pół miliarda dolarów. To niezwykle perspektywiczny sektor gospodarki, w którego akcelerację jako ARP jesteśmy mocno zaangażowani. Jego piękno bierze się z tego, że premiuje pomysłowość i kreatywność dużo bardziej niż zasoby kapitałowe i pozycję rynkową wielkich firm. Co więcej, jest ze swojej natury biznesem globalnym. Warto także uświadomić sobie, że Game Development stanowi podstawę dla tworzenia i rozwijania się innych branż, takich jak e-sport czy dystrybucja cyfrowa, której wartość w ciągu najbliższego roku ma wzrosnąć dwukrotnie” - mówił Dariusz Śliwowski, Wiceprezes ARP S.A.
W ramach programu akceleracyjnego zespoły mogą liczyć na wsparcie finansowe, opiekę mentora, specjalistyczne szkolenia i udział w branżowych wydarzeniach. Po trzech miesiącach najlepsi przechodzą do etapu inwestycyjnego, który wiąże się z założeniem spółki.
“Akcelerator ma pomóc zespołom tworzącym gry komputerowe przygotować taki tytuł, który zainteresuje światowy rynek. Dlatego z naszej strony mogą liczyć na pomoc na każdym etapie produkcji. Do tej pory co drugi projekt spośród zakwalifikowanych do programu, przeszedł do fazy inwestycyjnej, a na wsparcie zespołów przeznaczyliśmy ponad 1,3 mln zł” - mówił dr Remigiusz Kopoczek, prezes ARP Games.
Nowo powstałe spółki otrzymują wsparcie mentora oraz środki finansowe niezbędne do sfinalizowania produkcji gry w wysokości 100% kosztów. Na tym etapie każdy projekt traktowany jest indywidualnie.
Odnotowano już pierwsze sukcesy. Spółka 2BIGO, która powstała w ramach programu akceleracyjnego, tworzy grę pt. „Lumberhill”. Pomysł spodobał się firmie East2West ze Stanów Zjednoczonych, która podjęła decyzję o wydaniu gry. Ujrzy ona światło dzienne na początku przyszłego roku.