Akcja promocyjna specjalnych stref ekonomicznych w Polsce
11
lutego br. rozpoczęła się emisja telewizyjnego
spotu reklamowego promującego rolę, jaką w
transformacji polskiej gospodarki odegrały
specjalne strefy ekonomiczne. To pierwsza
wspólna kampania przygotowana przez zarządy
polskich SSE w 15 rocznicę utworzenia pierwszej
z nich.
W ramach kampanii został wyprodukowany 30-sekundowy spot reklamowy, podsumowujący osiągnięcia SSE w Polsce. Przez najbliższe dwa tygodnie będzie on emitowany na antenach TVN24, CNBC, TVP Info oraz Polsat News.
Dzięki działalności specjalnych stref ekonomicznych powstało 250 tysięcy nowych miejsc pracy, ponad milion dodatkowych stanowisk powstało w firmach współpracujących z przedsiębiorstwami, które uzyskały pozwolenia na działalność w SSE. W strefach realizowano 1500 nowych inwestycji o wartości przekraczającej 80 miliardów złotych.
Pierwsza w Polsce SSE EURO-PARK MIELEC utworzona została przez Agencję Rozwoju Przemysły S.A. w 1995 r. ARP S.A. zarządza również Tarnobrzeską Specjalną Strefą Ekonomiczną EURO-PARK WISŁOSAN.
W SSE zarządzanych przez ARP S.A. od początku ich istnienia do końca 2012 r. udzielono 463 zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej (231 - SSE w Mielcu, 232 - SSE w Tarnobrzegu). Nakłady poniesione przez inwestorów szacowane są na ponad 12,7 mld zł (5,4 mld zł - mielecka SSE i 7,3 mld zł - tarnobrzeska SSE). W obu strefach powstało ok. 37 tys. nowych miejsc pracy (16,4 tys. - SSE w Mielcu, 20,6 tys.- SSE w Tarnobrzegu). W firmach, które prowadzą w obu strefach działalność na podstawie zezwolenia, zatrudnionych jest 48,7 tys. osób (20,2 tys. - SSE w Mielcu, 28,5 tys.- SSE w Tarnobrzegu).